עורך דין גירושין ברחובות

גירושין, פירוק המשפחה, הם החלטות קשות והמשפיעות על כל בני הבית ועל העתיד הכלכלי של כל אחד מבני הזוג. נכון שאף אחד שמתחתן לא חושב שהוא יתגרש, אבל החיים מורכבים ומערכות יחסים יכולות להוביל בסופו לפירוק התא המשפחתי ולגירושין. גירושין מביא עימו מטענים רגשיים וקושי רב, מדובר בתהליך לא פשוט ולכן חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין גירושין ברחובות שילווה אתכם לאורך הדרך ויחסוך לכם עוגמת נפש במהלך התהליך ולאחריו. גם אם מדובר בהליך גישור. ובמיוחד במטרה לחסוך טראומה לילדים וליצור הסכם גירושין הוגן לכל הצדדים.

הסכם גירושין

גם במקרים בהם בני הזוג מגיעים להסכמה להתגרש והיחסים תקינים חשוב לבצע הסכם גירושין על ידי עורך דין גירושין ברחובות המומחה בתחומו. עורך דין גירושין יערוך את ההסכם בין בני הזוג, ויסביר על סעיפיו השונים כולל חלוקת רכוש, איזון משאבים בין בני הזוג, משמורת הילדים, דמי מזונות ועוד.

לאחר הסכמה על כל הסעיפים בין בני הזוג, עורך דין גירושין יקבל ינסח את ההסכם ויקבל תוקף של פסק דין, שני בני הזוג מחויבים למלא את חובתם כמצוין בו.

ישנם מקרים שבני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמה וכל צד מתבצר בעמדות שלו. במקרים כאלו חשוב שעורך דין גירושין ינסה להשפיע היכן יתבצע הערכאה ובאיזו רשות שיפוטי. כיום כאשר בני זוג מחליטים לפתוח בהליך הגירושין, ישנן שתי ערכאות שיפוטיות שבהם ניתן לקיים את התהליך, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. לבית הדין הרבני יש את הסמכות הבלעדית לעניין תוקף נישואין ו/או גירושין. ובית המשפט לענייני משפחה סמכותו להביא להסכם שעימו הם יכולים לפנות לבית הדין הרבני להעניק תוקף לגירושין.

בהתאם לתקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ו-2016. על פי תקנות אלה, כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, ישנם מספר נושאים אשר לעיתים עליהם ישנם חילוקי דעות בין הצדדים כגון: חזקת ילדים, מזונות, פירוק שיתוף נכסים משותפים ועוד. אחד מבני הזוג אשר יבקש לפנות לערכאה משפטית יחויב, טרם פנייתו, להגיש תחילה לערכאה השיפוטית, בבית הדין הרבני או בבית משפט לענייני משפחה בקשה ליישוב סכסוך. לכל אחד מבתי המשפט יתרונות וחסרונות ויתכן שצד אחד יעדיף בית דין רבני וצד שני יעדיף בית משפט לענייני משפחה.

 לרוב אם בני הזוג שהחליטו להתגרש יומלץ להם להתחיל הליך גישור שמטרתו לאפשר להם ליישב את הסכסוך בניהם על דרך הגישור ובדרכי שלום. שיחסוך להם את הצורך בקיום התדיינויות משפטיות מרובות.

לאחר הגשת הבקשה יזומנו הצדדים לפגישת להסבר על ההליך ותאום ביחידת הסיוע. החל מיום הגשת הבקשה מנועים הצדדיים להגיש תובענות לבית המשפט למשך של 45-60 יום. 

אם ניסיון הגישור לא צלח, יהיה הצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך רשאי להגיש – תוך תקופה קצובה ערכאה שיפוטית מוסמכת. אבל במידה ולא עשה זאת, יכול הצד השני להגיש את התביעות בכל ערכה אשר יבחר בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.

חשיבות בחירת הערכאה המשפטית

לשאלה איזו ערכאה תדון בתיק עשויה להיות השפעה מכרעת על התוצאה בהליך. מאחר שיש נושאים שאחד מבני הזוג ירצה שיידונו בבית המשפט לענייני משפחה ולא בבית הדין הרבני וההיפך.  מכאן נולד המושג לעניין "מרוץ הסמכויות" מאחר ושתי הערכאות יכולות לדון במרבית נושאי הסכסוך, המגיש את התביעות לראשונה יבחר היכן לדון ומכאן שזוהי מעיין תחרות בין הצדדים היכן יתקיים הדיון.
 

תפקיד עורך דין גירושין בהסכם?

זוגות רבים המתגרשים יפנו הליך גישור ויסכימו  על התנאים מבלי מחלוקות, אך כאשר היחסים בין בני הזוג אינם תקינים הבאים עם כעס ונקמנות, יחסים אלו לרוב יכללו הליכים משפטיים ארוכים מצד כל אחד מבני הזוג, ורק לאחר שיצליחו ליישר את ההדורים ביניהם, יהיה בידם הסכם גירושין.

תפקידו של עורך דין גירושין ברחובות הוא להביא להסכם בין הצדדים, לרוב יעשה הדבר מול עורך הדין המייצג את הצד השני, לעזור להם לקבל החלטות, לנסות לגרום להם לנהוג בהיגיון, ולהוביל אותם להסכם.

משרד עו"ד אהרון ושות' בעל ניסיון רב בתחום, מספק מגוון רחב של שירותים משפטיים בתחום של דיני משפחה, גירושין, גירושין בהסכמה, גישור, איזון משאבים, חלוקת רכוש, פירוק שיתוף בבית המגורים, הסכם ממון, חלוקה שווה של זכויות סוציאליות ועוד.

חשוב בעניין זה לדעת כי משרדנו מעניק שירותים לבני כל הדתות ובקיא בהלכות השונות.

ליעוץ מקצועי, פנו אליי

הסכם גירושין
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
מאמרים נוספים
תביעת גירושין

תביעת גירושים

בעוד שהסמכות לטפל בתביעת גירושין מוקנית לבית הדין הרבני, לבית המשפט לענייני משפחה סמכות מקבילה בטיפול בסוגיות נלוות רבות, לרבות בענייני מזונות, חלוקת רכוש ומשמורת

קרא עוד »
דילוג לתוכן